درد شدید معده در اثر آنفلوانزای معده


بیماری گاستروآنتریت یا آنفلوآنزای معده به راحتی و حتی از طریق هوا به افراد دیگر سرایت می کند و موجب بروز علائم گوارشی از قبیل درد شدید معده، اسهال، استفراغ، تهوع و حتی تب می شود.


 

بیماری کودک

دکتر جعفر فره وش، متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد درباره این بیماری می گوید: 
«گاستروآنتریت یا آنفلوآنزای معده، یک نوع عفونت معده و روده است که عامل بروز آن بیشتر اوقات یک نوع ویروس می باشد.


گاستروآنتریت به راحتی و حتی از طریق هوا به افراد دیگر سرایت می کند و باعث درد شدید معده، اسهال، استفراغ، حالت تهوع و حتی تب و لرز می شود.


گاستروآنتریت به دلیل آنکه همانند بیماری آنفلوآنزا با تب همراه است و به سرعت به افراد دیگر سرایت پیدا می کند، به «آنفلوآنزای معده» نیز معروف است.


این بیماری نیاز به درمان خاصی ندارد و در اغلب موارد به صورت خود به خودی و با مصرف زیاد مایعات بهبود می یابد، اما اگر فردی با مصرف مایعات و تامین املاح معدنی بدن بهبود نیافت، باید به پزشک مراجعه کند.


از آنجایی که بیماری آنفلوآنزای معده موجب کم آبی بدن می شود، به بیمار توصیه می شود برای تامین مایعات و املاح بدن، حتما محلول او آر اس تهیه کرده و مصرف کند، ولی شیر و آب میوه ننوشد، زیرا اسهال را بدتر می کنند.


از مهم ترین راهای جلوگیری از ابتلای به آنفلوآنزای معده، شستن مرتب دست ها با آب و صابون به خصوص قبل از خوردن غذا و بعد از رفتن به دستشویی است.»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:,

] [ 23:13 ] [ هادی وزانی ]

[ ]