برنامه ساز اندورید

 

بهترین راه برای کسب درامد میلیونی از سایت بازار ساختن برنامه هست . میتونید با ساختن برنامه یک درامد ایده ال داشته باشید . ما برنامه ای را برای شما اماده کرده ایم که بدون نیاز به دانش برنامه نویسی میتونید برنامه اندروید بسازید .

22222

روش ساخت برنامه اندروید در این برنامه فوق العاده راحته .محیطی کاملا فارسی و ساده داره . میتونید کتابهای تولید شده خودتونا در سایت بازار قرار دهید و درامد میلیونی کسب نمایید .

برای اشنایی بیشتر کلیه مراحل اموزشی در لینک دانلود وجود داره .

بدون نیاز به کد نویسی برنامه اندورید بسازید ارائه کنید و کسب درامد کنید برای دانلود روی لینک زیر کلیک نمایید

http://esfahangohar.com/?ref=253&p=1536

 

قیمت : 6800 تومان


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ چهار شنبه 5 اسفند 1394برچسب:,

] [ 8:29 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

هک تلگرام

با این اموزش ویژه شما میتوانید به راحتی این شبکه اجتماعی را هک نمایید و با کم ترین مشکل وارد این شبکه اجتماعی بشوید و کلیه پیام ها عکسها فیلم ها و کلیه فایل های ردو بدل شده شخص مورد نظر خود را مشاهده نمایید .

در این اموزش به راحتی بدون اینکه گوشی طرف مقابل در دسترس باشد می توانید به اکانت شخص مورد نظر نفوذ کنید و کلیه پیام ها و عکسها و فیلمهای رد و بدل شده اکانت  تلگرام شخص مورد نظر را زیر نظر داشته باشید .

علاوه بر اموزش روش دومی هم وجود دارد که با استفاده از نرم افزار هک تلگرام میتوانید وارد اکانت افراد شوید و پیام های شخص مورد نظر را زیر نظر بگیرید .

Telegram-Plus3

هرگونه سو استفاده از این منبع پیگرد قانونی دارد . خواهشمند است اطلاعات را در جهت صحیح به کار ببرید .

این اموزش فقط و فقط جنبه اموزشی دارد  .

جهت دریافت اموزش لطفا بر روی لینک زیر کلیک نمایید

http://esfahangohar.com/?ref=253&p=1316

 

قیمت : 6500 تومان


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ چهار شنبه 5 اسفند 1394برچسب:,

] [ 8:23 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

 

ایران  تلفظ به معنی: سرزمین آریاییان کشوری در جنوب غربی آسیا و در منطقه خاورمیانه با ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومتر مربع وسعت (۱۸ام درجهان)و بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۲ دارای جمعیتی حدود ۷۷٬۱۸۹٬۶۶۹ تن است. پایتخت، بزرگ‌ترین شهر و مرکز سیاسی و اداری ایران، تهران است.

ایران از شمال با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان، از شرق با افغانستان و پاکستان و از غرب با ترکیه و عراق همسایه‌است و همچنین از شمال به دریای خزر و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان محدود می‌شود، که دو منطقهٔ نخست از مناطق مهم استخراج نفت و گاز در جهان هستند.

حکومت مشروطه سلطنتی دودمان پهلوی در ایران با انقلاب ۱۳۵۷ سرنگون شده و نظام جمهوری اسلامی جایگزین شد. این نظام حکومتی درقانون اساسی مصوّب ۱۳۵۸ (و بازنگری ۱۳۶۸) تشریح شده‌است. مقام رهبری در ایران بالاترین جایگاه رسمی است که از سال ۱۳۶۸ تاکنون در اختیار علی خامنه‌ای قرار دارد. پیش از سال ۱۳۵۷ نظام ایران سکولار بود و با انقلاب ۱۳۵۷ اسلام، دین رسمی و مذهب آن تشیّع گشت. بسیاری از ایرانیان به زبان‌های فارسی، آذری، کردی، لری، بلوچی، گیلکی، عربی عراقی صحبت می‌کنند اما زبان رسمی در ایران در عصر حاضر زبان فارسی است. ایران به عنوان یک سرزمین و یک ملت، پیشینه‌ای کهن دارد و یکی از تاریخی‌ترین کشورهای جهان به‌شمار می‌رود.

ایران به واسطهٔ قرار گرفتن در منطقهٔ میانی اوراسیا موقعیتی راهبردی دارد؛ و از اعضای سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهّد، سازمان کنفرانس اسلامی، اوپک، سازمان اکو و چندین سازمان بین‌المللی دیگر است. ایران یک قدرت منطقه‌ای در جنوب غربی آسیا است و جایگاه مهمی را در اقتصاد جهانی به دلیل در اختیار داشتن صنعت نفت، صنعت پتروشیمی و گاز طبیعی برای خود بدست آورده‌است.

ایران تا سال ۲۰۱۲ بزرگترین تولیدکننده پسته، زعفران، خاویار،زرشک، فیروزه، میوه‌های شفتی (مثل زردآلو)و فرش دستباف در جهان بوده و پس از مصر رتبه دوم تولید خرمارا دارد. همچنین بزرگترین ذخیره فلز روی در جهان است.

ایران همچنین هشتمین تولیدکننده میوه دومین تولیدکننده خیار، نهمین کشور در تعداد پرسنل نیروهای نظامی، دهمین کشور در تعداد تانک‌های نظامی،چهارمین تولیدکننده سیمان، نهمین تولیدکننده آهن هشتمین تولیدکننده لیمو، دهمین تولیدکنندهانگور، دومین تولیدکننده زردآلو، هشتمین تولیدکننده مرغ، سومین تولیدکننده گاز طبیعی، ششمین تولیدکننده نفت، سومین صادرکننده نفت،ششمین تولیدکننده پیاز،دومین تولیدکننده گردو، سومین تولیدکننده هندوانه،هفتمین تولیدکننده گوجه فرنگی، هفتمین تولیدکننده مرکبات، چهارمین تولیدکننده بادام و هفتمین تولیدکننده پشم در جهان است.

یافته‌های باستان‌شناسی، نشان از حضور انواع انسان در ایران از دوره دیرینه‌سنگی دارد. ابزارهای متعلق به فرهنگ الدوایی و آشولی در ایران یافته شده‌اند. در دوران میان‌سنگی بقایای انسان‌های نئاندرتال نیز در ایران به ویژه در زاگرس پیدا شده‌است.

انسان خردمند در حدود ۴۰ هزار سال پیش وارد ایران شد. آثار مربوط به دوره نوسنگی در اطراف کرمانشاه، خرم‌آباد، مرودشت وکاشان یافت شده‌است. فرهنگ ابزارسازی این دوره تیغه و ریزتیغه برادوستی است. آثار دوره بعدی فراپارینه سنگی در غرب زاگرس و شمال البرز بدست آمده که فرهنگ زرزی خوانده می‌شود.

براساس آخرین تقسیمات کشور در سال ۱۳۹۳ ایران از ۳۱ استان تشکیل می‌شود.

بر اساس قانون بخش‌بندی کشوری (مصوب ۱۲۸۶ شمسی) ایران به ۴ ایالت «آذربایجان»، «خراسان»، «فارس»، و «کرمان و بلوچستان» و ۱۰ ولایت (جدا از ایالات) تقسیم شد. این تقسیمات تا سال ۱۳۱۶ با دگرگونی‌های کوچکی به همین گونه ماند. در سال ۱۳۱۶ با تصویب قانون جدید تقسیمات کشوری، ایران به ۱۰ استان و ۴۹ شهرستان تقسیم شد. به مرور زمان با ایجاد استان‌های جدید، تعداد استان‌های ایران افزایش یافت. برای مدت‌های مدیدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران همچنان دارای ۲۴ استان بود. از سال ۱۳۷۲ به‌ترتیب استان اردبیل، استان قم، استان قزوین، گلستان تشکیل شده، خراسان به سه استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی تقسیم شده و در سال ۱۳۸۹ البرز آخرین استانی بود که تاکنون تأسیس شده‌است.

ایران از لحاظ آب و هوایی یکی از منحصربه‌فردترین کشورهاست. اختلاف دمای هوا در زمستان میان گرمترین و سردترین نقطه گاهی به بیش از ۵۰ درجهٔسانتیگراد می‌رسد.

داغ‌ترین نقطهٔ زمین در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ میلادی، در نقطه‌ای در کویر لوت ایران بوده‌است.[۹۲]

ایران از لحاظ بارندگی در سطح نیمه‌خشک و خشک است.

آب و هوای ایران متأثر از چندین سامانه‌است:

  1. سامانه پرفشار سیبریایی که با ریزش به عرض‌های جنوبی در نوار شمالی بارش باران و برف و کاهش دما و در سایر نقاط فقط کاهش دما را به همراه دارد.
  2. سامانه باران‌زای مدیترانه‌ای که از سمت غرب وارد ایران می‌شود و موجب ریزش باران یا برف در بسیاری از نقاط غربی و میانی و شرق ایران می‌شود.
  3. سیستم کم فشار جنوبی که در نوار جنوب و جنوب غرب موجب رگبار باران می‌شود.

میزان بارندگی در ایران بسیار متغیر است. در شمال به بیش از ۲۱۱۳ میلیمتر (رشت، ۱۳۸۳) نیز می‌رسد. در نواحی کویری بارش عمدتاً بسیار کم و در حدود ۱۵ میلیمتر است. بارش نواحی شمال غرب و غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق تا حدودی قابل توجه (حدود ۵۰۰ میلیمتر) می‌باشد. در سایر نقاط میزان بارش از ۲۰۰ میلیمتر بیشتر نمی‌شود. ایران با مشکلات کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند. پیش‌بینی می‌شود ایران در سال ۲۰۲۵ در وضعیت تنش آبی قرار بگیرد.

اختلاف دمای هوا در ایران در نقاط مختلف زیاد است. در حالی که در فصل زمستان دمای شهرکرد در شب به ۳۰- درجه هم می‌رسد، مردم اهواز هوای تابستانی (۵۰ درجه) را تجربه می‌کنند. هوای سواحل شمالی در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل می‌باشد. نواحی شمال غرب و غرب تابستانهای معتدل و زمستان‌های سرد و نواحی جنوبی تابستان‌هایی به شدت گرم و زمستان‌هایی معتدل دارند.

بر اساس تقسیم‌بندی دانشنامه اتنولوگ در ایران در مجموع حدود ۷۵ زبان رواج دارد و بزرگ‌ترین گروه‌های زبانی ایران را فارسی، ترکی آذربایجانی، کردی،لری، ترکمنی، گیلکی، مازندرانی، عربی و بلوچی تشکیل می‌دهند. از دیگر زبان‌های رایج در ایران می‌توان به تاتی، تالشی و زبان‌های مرکزی ایران اشاره کرد.

ترکیب زبانی جمعیت ایران بر اساس «کتاب واقعیت‌های جهان سیا» ۵۳٪ فارسی و گویش‌های آن، ۱۸٪ آذربایجانی و دیگر زبان‌های ترکی، ۱۰٪ کردی، ۷٪ گیلکی و مازندرانی، ۶٪ لری، ۲٪ بلوچی، ۲٪ عربی و ۲٪ زبان‌های دیگر است

براساس نتایج سرشماری سال ۱۳۷۵ دربارهٔ ترکیب قومی ملّت ایران، جمعیت فارس‌ها حدود ۷۳ تا ۷۵ درصد جمعیت ایران است. آمار سرشماری سال ۱۳۷۵ نشان می‌دهد که ۸۲ تا ۸۳ درصد مردم فارسی صحبت می‌کنند و ۸۶/۲ درصد از آنها فقط فارسی را می‌فهمند.

زبان رسمی و اداری ایران فارسی است. این زبان از شاخه جنوب غربی زبان‌های ایرانی در خانواده هند و اروپایی است. براساس اصل پانزدهم قانون اساسی ایران کتابهای درسی باید با این زبان و خط باشد، ولی استفاده از زبان‌های محلی و قومی در مطبوعات و رسانه‌های گروهی و تدریس ادبیات آنها در مدارس آزاد است.

 

 

 

 


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ شنبه 1 اسفند 1394برچسب:,

] [ 22:39 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

گلچینی از بهترین اشعار و دو بیتی فایز دشتی

گلچینی از بهترین اشعار فائز دشتی

خداوندا دلــــم از دین بــری شد   ،   اسیر دام زلف آن پــــــــری شد

پری دید و پریشــــان گشت فایـز    ،    پری را هرکه دید از دین بری شد

 

دلم را جز تو کس دلبر نباشد   ،   به جز شور تو ام در سر نباشد

دل فایز تو عمدا می‌کنی تنگ   ،   که تا جـای کس دیــــگر نباشد

 

دل آرامی که پــا بر دل گذارد   ،   ستم باشد که پا بر گِل گذارد

تمنـــــــایی که دارد یار فـــــایز   ،   قدم برچشم ما مشکل گذارد

 

سحر شبنم چو بر گیسوش افتـــــــــاد   ،   در عالم شورشـــی از بوش افتــــــــاد

خوش آن ساعت که فایز همچو گیسوش   ،   پریشـــــــان‌وار بر پهلوش افتــــــــــاد

 

نه هر چشمی ز جسمی می‌برد جان   ،   نه هر زلفی دلی سازد پریشان

نه هر دلبر ز فایز می‌برد دل   ،   رموز دلبری سری است پنهان

 

بگو با دلبــــــــــر ترسایــــــی امشــــب   ،   چه می‌شد گر که بی ترس آیی امشب

لبان خشــــــک فایــــــــــز را زرحمـــت   ،   به آن لعل لب تر… سایـــــــی امشب

 

زما آن چشــــم وابرو مـــــی برد دل   ،   لب و دندان و گیســــو مـــــی برد دل

بت فایـــــــز ز وضع و طـــــرز رفتـــــــار   ،   نه من دل داده‌ام اومـــــــی برد دل

 

پس از مرگم نخواهم‌های هایـــــی   ،   نه فـــــریادوفغـــــــان ونــه نوایــــــی

بگویی گشــــــته فایز کشـــتهٔ دل   ،   ندارد کشـــــتهٔ دل خونبهـــــــــایی

 

مرا تن زورق است وناخــــــدا دل   ،   در این کشور بوَد فــــــرمــانروا دل

برد فایـــــــز به منزل یا کنـــد غرق   ،   نمی‌دانــــم برد ما را کجـــــــا دل

 

مزن شانه به زلف پرشــکن را   ،   مپوش از سنبل تر یاســمن را

دل فایز وطن دارد درآن زلف   ،   مکن دور از وطن اهل وطن را

 

عجب دارم از آن زلف چلیپا   ،   که دارد صد هزاران دل درآن جا

بت فایز مزن شانه برآن زلف   ،   مکن ویرانه خود آن آشـیان‌ها

 

بهار آمد گلستان شد مطــــرا   ،   شدند از نو عنادل مست وشیــدا

جوانی کاش فایــز بد چوگلشن   ،   که هرساله شدی سرسبز و خضـرا

 

بتا آهسته تر بردار پــــا را   ،   از این دام بلا بردار مـــا را

سراغ نیمه جان داری ز فایز   ،   بیا بستان سرمنت خدا را

 

اگر خواهی بسوزانی جهان را   ،   رخی بنما بیفشان گیسوان را

بت فایز اشارت کن به ابروت   ،   بکش تیغ و بکش پیر و جوان را

 

به رخ جا داده‌ای زلف سیه را   ،   بکام عقرب افکندی تو مه را

که دیده عقرب جراره فایــز   ،   زند پهلو به ماه چهـارده را

 

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

بدست آن بت طاووس زیبــا

میان عاشقان شد فتنه برپا

دل فایز همیشه در هراس است

که ما کشته شویم و یار رسوا

 

به زیر پرده آن روی دل آرا

بود چون شمع درفانوس پیدا

دل فایز چو پروانه به دورش

مدامش سوختن باشد تمنـا

 

بگو آن قاصد نیکولقــا را

ببر بر دوستان پیغام مـا را

همان ساعت که دیدی یار فایز

بخاطر آوری این بینوا را

 

تنت همچو بلور و رخ بود گل

بیاض گردنت نسرین و سنبــــل

کمند گیسوان دلدار فایــــز

به هم پیچیده چون خط ترســل

 

بتا مهر تو جا بنمـــوده بر دل

دلم در چین زلفت کرده منـــزل

به دریای غمت غرق است فایز

ندانم کی رسد کشتی به ساحـل

 

قسم بر سوره والشمس واللیل

به غیر از تو ندارم با کسی میــل

کلام الله باشد خصم فایـــــز

اگر نامحرمی با تو کند سیـــــل

 

دو گیسوی تو جانا لیله القـــدر

بیاض گردن تو مطلع الفجـــــــر

ملایک تهنیت گویند فایـــــز

شب وصلت زالف شهر بهتـــــــر

 

به گردن هشته‌ای زلف چو زنجیر

گنه من دارم این گردن چه تقصیر

به گردن زلف چون زنجیر بـــردار

مکن فایز زجان و زندگی سیـــــر

 

بت نامهربان یــــار ستمگــــر

جفا جو سنگدل بیرحم کافــــر

بیا از کشتن فایز به پرهیـــــــز

بیندیش از حساب روز محشـــر

 

مسلسل حلقه حلقه روی دلبــر

دو گیسویش فتاده همچو عنبــر

دل فایز فشرده تـــــــار زلفش

چو رستم در نبرد هفت لشـــــکر

 

به دل گفتم مرو درکوی دلبــر

ره خود گیر ازاین سودا تو بگـــذر

دل فایز مگر تو پور زالـــــــــی

که داری تاب جنگ هفت لشـــکر

 

قدت طوبا لبت کوثر رخت حور

ازاین حسن خدایی چشم بــد دور

بت فایز زخوبی بی نیــــاز است:

بود سر تا قدم نور علی نــــــــــور


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ شنبه 1 اسفند 1394برچسب:,

] [ 22:35 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

داستان کوتاه بهلول و مرد شیاد

آورده اند که بهلول سکه طلائی در دست داشت و با آن بازی می نمود . شیادی چون شنیده بود بهلول دیوانه است جلو آمد و گفت :

اگر این سکه را به من بدهی در عوض ده سکه که به همین رنگ است به تو میدهم . بهلول چون سکه های او را دید دانست که آنها از مس هستند و ارزشی ندارند به آن مرد گفت به یک شرط قبول می کنم : اگر سه مرتبه با صدای بلند مانند الاغ عر عر کنی !

شیاد قبول نمود و مانند خر عرعر نمود . بهلول به او گفت :  تو که با این خریت فهمیدی سکه ای که در دست من است از طلا می باشد ، من نمی فهمم که سکه های تو از مس است . آن مرد شیاد چون کلام بهلول را شنید از نزد او فرار نمود .

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

داستان بهلول و آب انگور

روزی یکی از دوستان بهلول گفت : ای بهلول! من اگر انگور بخورم آیا حرام است؟

بهلول گفت : نه!

پرسید : اگر بعد از خوردن انگور در زیر آفتاب دراز بکشم آیا حرام است؟

بهلول گفت : نه!

پرسید : پس چگونه است که اگر انگور را در خمره ای بگذاریم

و آن را زیر نور آفتاب قرار دهیم و بعد از مدتی آن را بنوشیم حرام می شود؟

بهلول گفت : نگاه کن! من مقداری آب به صورت تو می پاشم. آیا دردت می آید؟

گفت : نه!

بهلول گفت : حال مقداری خاک نرم بر گونه ات می پاشم آیا دردت می آید؟

گفت: نه!

سپس بهلول خاک و آب را با هم مخلوط کرد و گلوله ای گلی ساخت و آن را محکم بر پیشانی مرد زد!

مرد فریادی کشید و گفت : سرم شکست!

بهلول با تعجب گفت : چرا؟ من که کاری نکردم!

این گلوله همان مخلوط آب و خاک است و تو نباید احساس درد کنی

اما من سرت را شکستم تا تو دیگر جرات نکنی احکام خدا را بشکنی …

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

داستان کوتاه بهلول و کمک به نیازمندان

روزی هارون الرشید به سربازانش دستور داد تا بهلول دیوانه را به نزد او بیاورند

سربازان پس از ساعتی گشت زدن در شهر بهلول دیوانه را در حال بازی با کودکان یافتند

و او را به نزد هارون الرشید بردند

هارون الرشید با روی باز از بهلول استقبال کرد و گفت مبلغی پول  به بهلول بدهند

که بین فقرا و نیازمندان تقسیم کند و از آنها بخواهد برای سلامتی و طول عمر هارون الرشید دعا کنند

بهلول وجه را از خزانه هارون الرشید گرفت و لحظه ای بعد دوباره به نزد خلیفه هارون الرشید رسید

هارون الرشید با تعجب به بهلول نگاه کرد و گفت ای دیوانه چرا هنوز اینجایی !

چرا برای تقسیم کردن پول به میان فقرا نرفته ای ؟

بهلول ( عاقل ترین دیوانه ) گفت : هر چه فکر کردم از خلیفه محتاج تر و فقیرتر در این دیار نیافتم

چرا که می بینم ماموران تو به ضرب تازیانه از مردم باج و خراج می گیرند و در خزانه ی تو می ریزند

از این جهت دیدم که نیاز تو از همه بیشتر است لذا وجه را آورده ام تا به خودت بازگرداندم !

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

ارزش سلطنت از دید بهلول

روزی بهلول بر هارون‌الرشید وارد شد

خلیفه گفت :

مرا پندی بده

بهلول پرسید :

اگر در بیابانی بی‌آب ، تشنگی بر تو غلبه نماید چندان که مشرف به موت گردی

در مقابل جرعه‌ای آب که عطش تو را فرو نشاند چه می‌دهی؟

داستان بهلول

هارون الرشید گفت :

صد دینار طلا

بهلول پرسید :

اگر صاحب آب به پول رضایت ندهد؟

هارون الرشید گفت :

نصف پادشاهی‌ام را

بهلول گفت :

حال اگر به حبس‌البول مبتلا گردی و رفع آن نتوانی

چه می‌دهی که آن را علاج کنند؟

هارون الرشید گفت :

نیم دیگر سلطنتم را

بهلول گفت :

پس ای خلیفه، این سلطنت که به آبی و بولی وابسته است

تو را مغرور نسازد که با خلق خدای به بدی رفتار کنی


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ شنبه 1 اسفند 1394برچسب:,

] [ 22:31 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

پیری دورانی است

که انسان قادر به بی وفایی به همسرش نیست

 

پلیس شخصی است که

نبودن او باعث ایجاد امنیت برای مجرمان خواهد بود.

 

حرف های خام

به مغزم صدمه می زند.

 

به خاطر پایمال کردن

حقوق دیگران کفش هایش را محاکمه کردند.

 

باز هم فراموش کردم فراموشش کنم.

 

مخرب ترین اسلحه زمان

زبان است.

 

بعضی ها باهم می خورند

و بعضی ها به هم.

 

همسر با گذشتی است

از من هم گذشت

 

کلیه نوشته هایم سنگ ساز شده است.

 

آرشیو سکوت پُر است از فریادهای منزوی.

 

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

بادنجان : خیار عذا دار

 

Accessible : عکس سیبیل

 

Categorize : نوعی غذای شمالی که با برنج و گوشت گراز طبخ می‌‌شود

 

The man who owns a locker : مرتیکه لاکردار

 

Acrobat reader : ژیمیناستی که موقع اجرا گند می‌‌زند

 

Refer : فرکردن مجدد مو

 

Good one : وان بزرگ و جادار

 

Very wel : رها و آزاد و بی تکلیف و سرگشته و بی جا و مکان

 

موکت : موی گربه

 

یخچال : چاله ی یخی

 

صندلی : به ترکی یعنی تو دیوونه ای

 

وانت : اینترنت باز

 

مختلف : مرگ مغزی

 

یک کلاغ چهل کلاغ : نبردی ناجوانمردانه بین کلاغ‌ها

 

نیکوتین : نوجوانی خوش سیرت

 

تهرانی : تیکه های هلوی باقیمانده ته آبمیوه

 

میشه نری؟ : گوسفند مذکری؟

 

چهار محال : غیرممکنه، غیرممکنه، غیرممکنه و غیرممکنه

 

خودستایی : شما خودت ماشالا جای سه نفر هستی

 

فیله گوساله : فیل نفهم ، فحش رایج بین فیل ها

 

آندوسکوپی : بسیار شبیه به آندرانیک تیموریان

 

کوله پشتی : پشت سریت کوره ( با گویش ِ کسی که زبانش می گیرد )

 

واویلا : ویلایی که درش به روی همه باز است

 

سنجد: کسی که هم سن جدش باشد


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ شنبه 1 اسفند 1394برچسب:,

] [ 22:26 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

بر باد رفته 

 

آرزوی محبت در دلم یک آرزو شده

هوای سرد دلت در دلم زیر و رو شده

دلت با دلم بیگانه ، عشق برایمان مثل یک ویرانه
نه احساسی از سوی تو ، نه پاسخ احساساتم از دل تو
انگار هوای دلت مثل آن روزها نیست ، نمیخواهم بدانم که دیگر دوستم نداری و عشقی در دلت نیست
در کنار منی و بودنت را حس نمیکنم ، تو مال منی و تو را باور نمیکنم
آرزوی یک بوسه یا نوازشی از سوی تو را دارم ، منی که تنها تو را دارم
محبت کمرنگ تر از همیشه میشود ، این روزها دلت دلتنگ دلم نمیشود
به سوی تو می آیم و تو بی تفاوت ، شاید حسی به من نداری لابد
نمیدانم کجای زندگی ام ، هر نقطه از زندگی ام آشفته ام ، آشفته...
محبت را باید از تو گدایی کنم ، یا حتی در خیالم با عشق گریه و زاری کنم
تا شاید دلت سوخت برایم ، یا شاید دلت افتاد به پایم
محبت را میخواهم تا گرم شود خانه دلهایمان ، تا حقیقت شود دوباره این عشق پاکمان
سردی وجودت ، این بی وفایی و محبت بر باد رفته ، را نمیخواهم 
دل من محبت میخواهد ، عشق میخواهد ، احساس و امید میخواهد نه یک لبخند ساده که آن هم از ته دلت نیست

 

 


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ شنبه 1 اسفند 1394برچسب:,

] [ 22:23 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

وقتی دنیا را دارم ، وقتی از همه دنیا او را دارم

وقتی که از او قلبی دارم که برای من به اندازه همان دنیا میتپد
دیگر هیچ چیز برایم مهم نیست جز بودنش

دلم جای دیگریست ، احساسم مال کسیست که برای من میمیرد…

نه به عشقش شک دارم ، نه او را مال کسی دیگر میدانم ، وقتی که نفسهایش هر لحظه سراغ هوای بودنم را میگیرند…
نه لحظه ای که جدایی بیاید نه روزی که باران غم ببارد ، آنگاه که قلبش همیشه به عشق من میتپد!
یک لحظه چشمهایم را باز کردم و دیدم مال او شده ام ، به خودم آمدم و دیدم اسیر عشقش شده ام ، دوباره چشمهایم را بستم و دیدم خواب او را میبینم ، در خواب حس کردم گرمی وجودش را ، وقتی که او آمده و گذاشته برایم همه ی زندگی اش را …
نه میترسم از رفتنش ، نه عذاب میدهد مرا نبودنش ، وقتی که او همیشه هست و خواهد ماند در قلبم
وقتی دنیا را دارم ، وقتی از همه دنیا او را دارم ، وقتی که از او قلبی دارم که برای من به اندازه همان دنیا میتپد ، دیگر هیچ چیز برایم مهم نیست جز بودنش …
و اینبار از او گفته ام ،چون که او خودش میداند چقدر دوستش دارم…
با صدای خنده هایش ، آه که آن لبخند روی لبانش ،  آن چشمهای زیبایش ، مرا دیوانه کرده است
و من دیوانه نه حسرتی را دارم ، نه آرزو به دل مانده ام ، نه نیاز دارم به کسی ، نه خیره میمانم به هر ناکسی ، وقتی او همه کس من است و همان آرزوی من!

Image68d


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ شنبه 1 اسفند 1394برچسب:,

] [ 22:21 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

 

berangeshgh

هیچکس به اندازه من درگیر احساس تو نیست
هیچکس به اندازه من نمیتواند تو را درک کند

در هوای با تو بودنم ، شبهای پر ستاره ، لحظه به لحظه امیدم بیشتر از گذشته

نه حس تنهایی ، نه دلتنگی ، وجودم لبریز شده از حس عشقت!
مثل لحظه ی روییدن ، لحظه ای که شبنم مینشیند بر روی چهره سبز عشق…
لمسی تازه ، به دور از یک هوای آلوده ، دیگر مثل گذشته ها روزها را سر نمیکنم بیهوده!
هر لحظه از زندگی ام معنایی تازه دارد ، همه معنی تو را دارند !
هیچکس به اندازه من درگیر احساس تو نیست ، هیچکس به اندازه من نمیتواند تو را درک کند
و من از جایی به اینجا رسیده ام که از آنجا تا اینجا راهیست که هر عاشقی نمیتواند آن را بدود، تا به عشق برسد!
و من دویدم تا رسیدم به تویی که همان عشقی ، همان هوای تازه،که نفسهایم خیلی وقت است در پی این هوا میگردند.
برمیگردم به سر خط ، همان هوای با تو بودن ، زندگی با حس تو همیشه زیباست!
زندگی تکراریست ، هم روزها و هم شبهایش ، اما وقتی تو هستی هر روز و هر لحظه من رنگ تازه ای از عشق است


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ شنبه 1 اسفند 1394برچسب:,

] [ 22:20 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

به شيوه نياکانم عاشق مي شوم


انگار دوران مدرن ،

انديشه هايش را براي عقل من نفرستاده است


به شيوه نياکانم ماليخوليا گرفته ام


ياد نگرفتم


دربستر تو آرام بگيرم


پاهايم را برهنه روبرويت بگذارم


سيگاري دود کنم


جرعه اي بنوشم


شعری از عشق برایت بخوانم و

تو عاشقانه بوسه ای نثار گونه های خیسم کنی

که مست عاشقانه هایت شده اند و ...


تنها به شيوه نياکانم


پشت پرده اي مي نشينم


حجله اي زيبا مهيا مي کنم


تا تو بعد از نبردي خونين بيايي


خودت پيراهنم را بگشايي


بيشتر ازاين شرم دارم برايت بنويسم


تو خودت به شيوه هاي فلسفه ي امروز معنايش کن


عاشقي من همين است

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

آدم‌ها عطرشان را با خودشان مي‌آورند

جا مي‌گذارند و مي‌روند‌‌

آدم‌ها مي‌آيند و مي‌روند

ولي توي خواب‌هايمان مي‌مانند‌

‌ آدم‌ها مي‌آيند و مي‌روند

ولي ديروز را با خود نمي‌برند‌‌

آدم‌ها مي‌آيند خاطره‌هايشان را جا مي‌گذارند و مي‌روند‌‌


آدم‌ها مي‌آيند تمام برگ‌هاي تقويم بهار مي‌شود مي‌روند

و چهار فصل پاييز را با خود نمي‌برند‌‌


آدم‌ها وقتي مي‌آيند موسيقي‌شان را هم با خودشان مي‌آورند

و وقتي مي‌روند با خود نمي‌برند‌‌


آدم‌ها مي‌آيند و مي‌روند

ولي در دلتنگي‌هايمان‌‌ شعرهايمان‌‌

روياي خيس شبانه‌‌مان مي‌مانند‌‌‌ 

جا نگذاريد هر چه مي‌آوريد را با خودتان ببريد‌

به خواب و خاطره‌‌‌ي آدم برنگرديد .....

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

شک نکن!

دوباره هم دیگر را خواهیم دید،

مگر وقتی که

خورشیدِ نگاهت

از غرب طلوع کند!

دل نوشته های جدید احساسی

شب کــه مـی شــود

شــروع مـی شــود ای کـــاش هــای مـن بــرای داشتـنت…

دل نوشته های جدید احساسی

پاییز آمد اما باران نیامد

شاید آسمان به معشوقش رسیده است

و دیگر دلــش نمیخواهد گریه کند…

دل نوشته های جدید احساسی

فاصله ای نمانده بود،

تنها یک قدم

تا گشودن معبرِ تاریک به نور،

رسیدنِ دست های متبرک به هم،

تنفس عطر ماه وبابونه.

دل نوشته های جدید احساسی

این خیابانی را که

داری

قدم زنان از من دور می شوی

بن بست است!

آخر

به سوی من باز خواهی گشت…

یا دستت را به من بده

تا قدم زنان کوچه بن بست را باز گردیم

یا

تمام کوچه های بن بست شهر را

قدم زنان

فتح خواهم کرد…

دل نوشته های جدید احساسی

دیگر پاییز نمی خواهم ،

برگِ بعدی را

بهار باش !

دل نوشته های جدید احساسی

یک مرد برای عاشق شدن

به یک لحظه نیاز دارد

برای فراموش کردن

به یک عمر

دل نوشته های جدید احساسی

حالم را نپرس !

نگذار دروغ بگویم : خوبم …

خیالت راحت می شود

و من

تنهاتر می شوم …

دل نوشته های جدید احساسی

تو برمی گردی

ومهم نیست چه می گویند مردم !

مردم

همیشه باید حرفی برای گفتن

داشته باشند!

دل نوشته های جدید احساسی

با اندوهی کودکانه

گفتی: ماهی اَم مُرد!

اما از تنگِ بلورش

هیچ نگفتی!

 

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

مجموعه دل نوشته های زیبا و احساسی | دل نوشته

اختــراع تلفـن بـــــزرگـــــتـــرین خیــــانت بــــه بشــــریـت بـــود …

خـــداحــافظـــــی بـــایــــد رو در رو بــــاشد !

گــاهــی اوقـــات اشـک هــا ، آدم هــا را بیـــدار میکــنند …

لعنــت بـــر خـداحــافـظــــی هـــای تـلـفـنـــــی

دل نوشته های زیبا و احساسی

یک طرفه به قاضی می روی

من دفاعی ندارم

من خودم خواستم ببازم

 من خودم خواستم

توی خیابان های خواب هایم

آدم اضافه کنم

سیاه بخت شوم

دل نوشته های زیبا و احساسی

می شود صدایت را

همیشه در خواب من

جا بگذاری ؟

دل نوشته های زیبا و احساسی

تو میدانی از مرگ نمیترسم،

فقط ، حیف است،

 هزار سال بخوابم و خواب تو را نبینم .

دل نوشته های زیبا و احساسی

من ،

قایقِ شکسته‌ای برگشته از دریا

تو ، بندری مه‌آلود و سرد.

تا کنارت پهلو بگیرم

آتشی دست‌ و‌ پا کردی از من!

دل نوشته های زیبا و احساسی

چقدر چشم‌هام را ببندم

و حضور دست‌هات را

بر تنم نقاشی کنم؟

می‌ترسم آقای من !

می‌ترسم دست‌هام

از دلتنگیت بمیرد.

چقدر بی تو

از خواب بپرم

شیشه‌ی آب را سر بکشم

و چیزی از پنجره بپرسم ؟

دل نوشته های زیبا و احساسی

قایقی که از دریا برنمی‌گردد

یا اسیرِ توفان شده است

یا غمِ قایقران!

دل نوشته های زیبا و احساسی

حلوا حلوا می کنمت

شیرین نمی شوی

همیشه تلخی

همیشه عاقلی

دل نوشته های زیبا و احساسی

از تو

به شعر پناه می‌برم

مثلِ وقتی‌ که از شیطان

به خدا

دل نوشته های زیبا و احساسی

بوی عطری آشنا

تو را یک‌روز بیدار خواهد کرد،

حتا اگر یک‌عمر

خوابیده باشی

زیرِ سنگی سرد!

 

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

زن ها گاهي اوقات چيزي نميگويند

 

چون به نظرشان لازم نيست كه چيزي گفته شود


با نگاهشان حرف ميزنند


به اندازه يك دنيا حرف ميزنند


هرگز نبايد از چشمان هيچ زني ساده گذشت...

ان هنگام که گوشه لبش را گاز میگیرد

تا از راز چشمانش با خبر نشوی...

 

 

 

 


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ شنبه 1 اسفند 1394برچسب:,

] [ 22:13 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

qade-boland

حتما برای شما هم پیش آمده که قصد شرکت در مراسمی را دارید و یا قرار مهمی دارید که سعی دارید قدتان بلندتر به نظر برسد. لازم است بدانید که اگر دارای قد بلندی نیستید اصلا نگران نباشید چرا که با کمی توجه به پوشش و طرز رفتار و راه رفتن میتوانید قدتان را بلندتر جلوه دهید

 

 

1-انتخاب کفش مناسب
اولین نکته ای که برای بلند به نظر رسیدن قد به ذهن هر کسی می رسد پوشیدن کفش پاشنه بلند است. پس حتما این نوع کفش را انتخاب کنید. اما در مورد مدل کفش نیز نکاتی را باید رعایت کنید. بطور مثال کفشی که جلوی خیلی کوتاه و یا خیلی بلند دارد قد شما را کوتاه تر نشان می دهد. اگر قصد پوشیدن بوت دارید بوتی را انتخاب کنید که بلند باشد، بوت های کوتاه استفاده نکنید.
نکته دیگر اینست که اگر کفش شما با رنگ جورابتان یک رنگ باشد قدتان بلندتر به نظر می رسد. مثلا اگر جوراب رنگ پا می پوشید از کفش همرنگ آن استفاده کنید و اگر کفشتان مشکی است جوراب مشکی بپوشید. همچنین باید بدانید که کفش های پهن و یا جلو پهن قد شما را کوتاه تر می کند و برعکس کفش های نوک تیز و باریک شما را بلند قد تر نشان می دهد.

 

2-انتخاب شلوار مناسب
شلوارهای تنگ قد شما را بلندتر نشان می دهند و برعکس شلوارهایی که از بالا گشادند قد شما را کوتاه تر می کند. برای بلند قد تر شدن هرگز از شلوارهای کوتاه استفاده نکنید. اگر شلوار شما روی کفشتان بریزد و یا حتی روی زمین بکشد، گزینه مناسبی برای بلند قد تر شدن شما می باشد.

 

3-انتخاب دامن مناسب
دامن های کوتاه و ماکسی که در کنار یا پشت آن چاک دارد قد شما را بلندتر نشان می دهد و برعکس دامن های با قد متوسط شما را کوتاه تر نشان می دهد.

 

4-انتخاب لباس با طرح مناسب
لباس هایی با طرح راه راه عمودی بهترین لباس ها برای بلند به نظر رسیدن قد شما هستند. برای مثال اگر قصد دارید مانتو بپوشید از مانتویی که پایین آن حاشیه افقی دارد استفاده نکنید.
یقه باز لباس هم گردن شما را باریک تر و بلندتر نشان می دهد و یقه های گرد به بلندتر شدن قد شما کمکی نمی کند.
همچنین دقت در رنگ لباس هم مهم است؛ به عنوان مثال انتخاب لباس یکرنگ قد شما را بلندتر نشان می دهد و این برخلاف لباس های رنگی است.


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ شنبه 1 اسفند 1394برچسب:,

] [ 22:10 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

 

قصد داریم در این مطلب در رابطه با نوشیدنی ای که در بین ما ایرانی ها طرفداران بسیاری دارد صحبت کنیم. چای از گذشته تا کنون در بین ایرانی ها طرفدار داشته است . در این طملب قصد داریم بهترین خوراکی ها که می توان به همراه چای خورد را به شما معرفی کنیم.

 

چای، دوست خیلی از ما ایرانی هاست، وقتی خسته از سرکار به خانه بازمی گردیم، یک فنجان چای داغ با بخاری که از آن بلند می شود، بهترین آرامش بخش خستگی های ما و شماست اما بیشتر مواقع وقتی مشغول ریختن چای در فنجان هستید، چشمتان به خوراکی های روی میز می افتد و با خود فکر می کنید که کدام را انتخاب کنید. در یک طرف قندان، در طرف دیگر جعبه گز و در طرف دیگر خرما قرار دارد. درنهایت کدام را انتخاب می کنید؟ متخصصان مطرح تغذیه ایران، شما را در این انتخاب یاری می کنند.

 

 

 

چای لیموترش، آنقدرها که فکر می کنید مفید نیست

اضافه کردن آب لیموترش به چای تنها طمع آن را تغییر می دهد. لیموترش یکی از بهترین منابع ویتامین C یا اسید اسکوربیک است. این ماده از لحاظ شیمیایی خاصیت اسیدی ضعیفی دارد و از طرف دیگر چای یک ماده قلیایی ضعیف است؛ زمانی که آب لیموترش را در چای می ریزیم، باز ضعیف چای با اسید ضعیف لیموترش واکنش نشان می دهد و اثر ویتامین C از بین می رود. تنها اسیدسیتریکی که از طریق لیمو به چای اضافه می شود، باعث ترش شدن طعم چای خواهد شد. اگر آب لیموترش به چای اضافه کردید، باید بدانید که ویتامین C در محیط قلیایی به سرعت از بین می رود و در نتیجه چای شما دارای ویتامین C نیست.

 

 

چای سرد، نه چندان مفید

چای سرد کارخانه ای به دلیل فرایندهای انجام شده روی آن و اضافه شدن قند، ارزش غذایی کمی دارد. در واقع مقدار شیرینی موجود در این چای از قبل برای شما تصمیم گیری شده است. یعنی اگر به طور معمول چای خود را با مقدار کمی قند یا شکر مصرف می کردید، ممکن است با خوردن چای سرد بیشتر از حد نیاز خود قند دریافت کنید. چای سرد کارخانه ای در مقابل چای دم کردنی انتخاب خوبی نیست و اگر مایل هستید چای سرد مصرف کنید، بهتر است خودتان چای را از قبل آماده کرده و براساس ذائقه خود به آن مقدار کمی قند یا شکر اضافه کنید.

 

 

چقدر در روز قند بخوریم؟

قند ساده موجود در شیرینی ها «ساکاروز» نام دارد و قند موجود در میوه های شیرین «فروکتوز» نام دارد. هر دوی این قند ها وقتی وارد بدن می شوند، در کبد تبدیل به گلوکز می شوند و درنهایت قند خون را بالا می برند. بالارفتن قند خون در یک فرد سالم باعث افزایش ترشح انسولین می شود. فردی که به طور مداوم مواد شیرین مصرف می کند، در فواصل کوتاه تری از روز احساس گرسنگی می کند و این باعث می شود که مجموع کل کالری هایی که در روز دریافت می کند بیش از حد نیاز او باشد. علاوه بر این، قند زیاد در خون مانند یک ماده اکسید کننده عمل می کند و می تواند به تمام سلول های بدن آسیب برساند.

اگر این عادت ادامه داشته باشد، در درازمدت می تواند باعث ایجاد دیابت و بیماری های متابولیک وابسته به آن شود. استانداردی که تعریف می شود، این است که اگر کل کالری دریافتی یک فرد را در روز حساب کنیم، مصرف قندهای ساده برای فرد سالم نباید بیشتر از ۷ تا ۱۰ درصد از کالری روزانه اش باشد. برای مثال اگر فردی انرژی مورد نیاز روزانه اش ۲هزارکیلوکالری است، نباید بیشتر از ۱۷۰ تا ۲۰۰ کیلوکالری اش را از قندهای ساده تامین کند. هر گرم شیرینی یا قند ساده ۴ کیلوکالری انرژی دارد. بنابراین اگر بخواهیم این مقدار شیرینی را به گرم تبدیل کنیم، کافی است ۲۰۰ را تقسیم بر ۴ کنیم که نتیجه آن حدود ۵۰ گرم در روز می شود. البته باید توجه داشت که این مقدار قند ساده فقط ازطریق قندوشکر به دست نمی آید بلکه غذاهای کنسروی، میوه های شیرین و… نیز این ۵۰ گرم را پوشش می دهند.

 

 

لیموترش نه با چای، دارچین و هل بخورید

حدود ۸۰ سال پیش، مردم ایران با چای، قهوه و نسکافه هیچ گونه آشنایی نداشتند. این نوشیدنی برای نخستین بار از هند و چین وارد ایران شد و بعد از آن هم در مقدار خیلی کم (یک یا دو استکان کوچک در روز) توسط مردم مصرف می شد اما طی سالیان گذشته مصرف این نوشیدنی در برخی از گروه های جامعه افزایش یافت و از آنجایی که مصرف بیش از حد هر ماده خوراکی می تواند خطرناک باشد، مصرف زیاد چای، قهوه و نسکافه نیز ممکن است مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند.

 

 

رعایت اعتدال، مهم ترین اصل

چای ترکیبات مدر دارد و منجر به افزایش دفع آب و الکترولیت ها از بدن می شود که این خود می تواند باعث اختلال الکترولیتی در بدن شود و عوارض خفیف تا شدیدی را برای سلامت فرد مصرف کننده داشته باشد. بنابراین نخستین توصیه این است که مصرف چای و نوشیدنی های مشابه آن باید در حد تعادل باشد و این مقدار، برای یک فرد عادی که مشکل گوارشی و بیماری خاصی نداشته باشد، بین ۲ تا ۴ استکان در روز است. مصرف زیاد چای می تواند مشکلات مختلفی را به همراه داشته باشد، همچنین می تواند زمینه ساز اختلالات گوارشی، یبوست و ریفلاکس (برگشت اسید معده به داخل مری) شود.

از طرف دیگر افراد معمولا چای خود را همراه با یک ماده خوراکی شیرین مصرف می کنند. این شیرینی ها معمولا مقدار زیادی کالری دارند. بنابراین اگر مصرف چای طی روز زیاد باشد، مقدار زیاد کالری و قند ساده ای که از این طریق وارد بدن می شود، می تواند مشکل ساز باشد و حتی منجر به اضافه وزن و چاقی شود. در واقع مقادیر زیاد قند ساده در بدن می تواند تبدیل به چربی، کلسترول و تری گلیسیرید شود و درنهایت باعث افزایش چربی خون شود. افزایش کلسترول یا چربی خون هم می تواند در درازمدت زمینه ســـاز بیمــاری های قلبی عروقی، فشار خون و بیماری های وابسته شود. بنابراین باید در مصرف این خوراکی های شیرین تعادل را رعایت کرد؛ به خصوص اگر فرد دچار مشکلات سلامت و اضافه وزن باشد. در ضمن تمام چای ها کافئین دارند. تنها ممکن است درصدشان متفاوت باشد. چای، قهوه، نسکافه و شکلات از جمله منابع اصلی دریافت کافئین محسوب می شوند. کافئین یکی از عواملی است که باعث کاهش حرکات دودی دستگاه گوارش و ایجاد یبوست می شود.

 

 

خرمای خشک یا رطب؟

تفاوت زیادی میان ویژگی ها و مواد مغذی موجود در خرمای تازه و خرمای خشک وجود ندارد. تنها اینکه خرمای خشک از لحاظ کالری متراکم است، زیرا آب خود را از دست داده و قند موجود در آن متراکم شده است، بنابراین درصد کالری آن بیشتر است. درحالی که خرمای تازه یا رطب آب بیشتری دارد و درصد کالری آن نسبت به وزنش کمتر است.

 

 

اما خاصیت آنتی اکسیدانی چیست؟

بیشتر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان ها از لحاظ سلولی و مولکولی در واکنش های اکسیداسیون ریشه دارند. یعنی ریشه آنها در موادی است که از طریق هوای آلوده، باقیمانده سموم دفع آفات نباتی، سموم شیمیایی و سموم فلزی همراه با غذا وارد بدن ما می شوند. واکنش های اکسیداسیون حاصل از این مواد در بدن باعث آسیب دیدن سلول ها شده و تقسیم سلولی را دچار مشکل می کنند. در نتیجه بیماری های التهابی(مثل آنهایی که نام بردیم) و سرطانی ایجاد می شوند. برای مثال اگر سلول های پانکراس آسیب ببینند، در تولید انسولین و تحمل گلوکز اختلال ایجاد شده و فرد مبتلا به دیابت می شود. اگر جدار عروق آسیب ببینند، بیماری های قلبی عروقی ایجاد خواهد شد. خوراکی هایی که مقادیر زیادی قند ساده و چربی دارند، واکنش های التهابی و اکسیداسیون موجود در رادیکال های آزاد را تشدید می کنند. در نتیجه تقویت دفاع آنتی اکسیدانی بدن موضوع بسیار مهمی است.

 

 

خانم های باردار نباید زیاد چای بخورند

یکی از تفکرات مهمی که امروزه میان بسیاری از مردم رواج یافته این است که فکر می کنند خوردن هر ترکیبی که گیاهی باشد، مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما باید توجه داشت، صرف اینکه یک ماده خوراکی ریشه گیاهی دارد، به معنای سالم بودن آن نیست. مصرف مقدار زیاد یک ماده گیاهی می تواند مانند یک دارو عمل کند و این خاصیت دارویی می تواند عوارض و مشکلاتی در پی داشته باشد؛ به خصوص در گروه های آسیب پذیر جامعه. یکی از مهم ترین گروه های آسیب پذیر؛ خانم های باردار هستند.

یک خانم باردار نسبت به یک خانم هم سن و هم شرایط خود بیشتر در معرض خطرات و آلودگی های غذایی، سموم شیمیایی یا مصرف بیش از اندازه خوراکی های مختلف است. بنابراین یک خانم باردار باید بیشتر از بقیه افراد در مصرف چای و قهوه تعادل را رعایت کند. برای مثال اگر تا پیش از بارداری مقدار زیادی چای مصرف می کرده است حتما باید این مقدار را به ۲ تا ۴ استکان در روز برساند، زیرا مصرف بیشتر از آن برای خانم باردار آسیب پذیری بیشتری خواهد داشت. آسیب پذیری بیشتر به این معنی است که اگر احتمال اختلالات الکترولیتی، یبوست، ریفلاکس یا مشکلات گوارشی در یک فرد عادی وجود داشته باشد، این احتمال در خانم باردار ۲ تا ۳ برابر خواهد شد.

 

 

یک حبه قند یا یک قاشق شکر

از لحاظ شیمیایی میان این دو فرق زیادی وجود ندارد. هردوی آنها حاوی ساکاروز هستند. قند در صنعت به صورت فشرده درآمده و شکر به صورت پودر شده است. درست مانند خاک قندوشکر که هیچ تفاوتی با هم ندارند. اما درباره انواع قند از نظر بهداشت مواد غذایی: قند های خردشده کارخانه ای بهتر از کله قند های خردشده غیرکارخانه ای هستند. مگر اینکه فرد کله قند را از کارخانه خریداری کرده و خود در منزل آن را خرد کند. در غیراین صورت ممکن است فردی که این کله قند ها را خرد می کند، ابزار یا دستانش آلوده باشد و این آلودگی را به قند ها انتقال دهد. پس اگر امکان خردکردن کله قند در منزل برایتان وجود ندارد، بهتر است از قند های آماده کارخانه ای استفاده کنید.

 

 

هل، دارچین و عرق نعناع، در چه حد ؟

مواد گیاهی مانند هل، دارچین و عرق نعناع یا آنتی اکسیدانی دارند و اگر به چای اضافه شوند، خاصیت آنتی اکسیدانی آن را بالا می برند اما نباید فراموش کنیم این نوشیدنی با ذائقه و عادت مردم در ارتباط است و ممکن است برخی از افراد از طعم هل، دارچین و عرق نعناع لذت ببرند و برخی دیگر آن را دوست نداشته باشند؛ به هرحال تاکید می شود که مانند چای، این مواد را در حد تعادل مصرف کنید. یکی از اصول مهم در دانش تغذیه اصل تعادل است؛ یعنی اگر چای، هل، دارچین و مواد دیگری که آنتی اکسیدان دارند بیش از حد مصرف شوند، می توانند اثرات منفی و معکوسی را ایجاد کنند. به طور مثال اگر یک فرد در روز ۳ تا ۴ استکان چای می نوشد، بهتر است ۲ استکان از آن را با هل، دارچین یا عرق نعناع و۲ استکان دیگر را به صورت ساده بنوشد.

 

 


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ شنبه 1 اسفند 1394برچسب:,

] [ 22:9 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

a-successful-marriage-requires-falling-in-love-many-times-always-with-the-same-person-19

ملزومات مهم برای رسیدن به یک ازدواج موفق و ادامه آن را در این مطلب برایتان آورده ایم.

 

 داشتن ازدواج موفق آرزوی هر دختر و پسری است که پای سفره عقد می‌نشینند. اما همه آنها به این آرزو نمی‌رسند، اگر می‌خواهید ازدواج موفقی داشته باشید باید قبل و بعد از ازدواج مطالبی را بدانید.این مقاله را بخوانید و راهکارهای پیشنهادی را بکار ببرید.

پیشنهاد‌هایی برای ازدواج موفق
١- فرصتی را برای شناخت روحیات یکدیگر پیش از ازدواج فراهم کنید. این فرصت باید هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت دارای شرایط بهینه باشد. در این زمان از مسائل مهم صحبت کنید و مسائل پیش‌پا افتاده را به بعد از ازدواج موکول کنید. مدت‌زمان این دوران نیز نباید بسیار کم و عجولانه یا بسیار طولانی باشد. هریک از این سبک‌ها می‌تواند مضرات خاص خود را داشته باشد. طبق نظر محققان دوران نامزدی نبایدخیلی طولانی یا کوتاه باشد.
٢- در سنین مناسب ازدواج کنید تا از بلوغ عاطفی لازم برخوردار باشید.
آموزش قبل از ازدواج یا مشاوره می‌تواند در این موضوع به شما کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد زوج‌هایی که این عمل را انجام داده‌اند رضایت‌خاطر بیشتری از ازدواجشان دارند و نسبت به همسرشان تعهدات بیشتری دارند.
پیشنهاد‌هایی برای ازدواج موفق «پس از ازدواج»:
١- شما می‌توانید بحث کنید، اما اجازه ندهید که به جنگ تبدیل شود.
بحث کردن قسمت طبیعی یک رابطه است و از طلاق پیشگیری می‌کند. محققان می‌گویند با دیدن نحوه بحث کردن یک زوج و عکس‌العمل‌های منفی و مثبت آنها، می‌توان طلاق را پیش‌بینی کرد. مواردی که هنگام بحث‌کردن باید از آنها اجتناب کرد: انتقاد، تحقیر، حالت دفاعی و کارشکنی است. بیاموزید که هنگام مباحثه‌های داغ برای ایجاد لحن مناسب از شوخ طبعی و واژه‌های محبت‌آمیز استفاده کنید.
٢- زمانتان را با هم پر کنید.
هر دوی شما نیاز دارید که منافع فردیتان را داشته باشید، اما اگر هرکدام زندگی خود را تفکیک کنید و به بهانه استقلال محرمانه‌های خود را تقلیل دهید به طلاق عاطفی نزدیک می‌شوید. بیاموزید که با یکدیگر مرتبط باشید، با داشتن فعالیت‌ها و سرگرمی‌های مشترک از کنار هم بودن لذت ببرید.
٣- در کارهای روزانه شریک هم باشید.
۴- مؤدب بودن با یکدیگر را تمرین کنید.

در بعضی موارد ما با یکدیگر بدون کمترین احترام رفتار می‌کنیم بدون این‌که بدانیم چقدر این رفتار می‌تواند خطرساز باشد، حتی بعضی‌اوقات با اطرافیان هم همین‌گونه رفتار می‌کنیم. از خودمان بپرسیم آیا این رفتاری که با همسر، دوستان، آشنایان، همکاران و حتی غریبه‌ها دارم، می‌پسندم که با من داشته باشند؟
با یکدیگر به گونه‌ای احترام‌آمیز صحبت کنید، تعارفات و لطفا و متشکرم را بیشتر از کلمات آزاردهنده بکار ببرید.
۵- بعد از ازدواج هیچ چیز تغییر نمی‌کند. 
اگر شما فکر می‌کنید که بعد از انگشتر دست کردن همه چیز آنطور خواهد شد که شما می‌خواهید، سخت در اشتباه هستید. شما نمی‌توانید کسی را تغییر دهید، پس کسی را انتخاب کنید که آن چیزی را بخواهد که شما می‌خواهید.


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ شنبه 1 اسفند 1394برچسب:,

] [ 22:6 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

 

برخی خوراکی ها فواید زیادی برای سلامتی و محافظت از پوستمان دارند و با استفاده از آن ها می توانید مراقبت یشتری از پوست و موی خود داشته باشید می خواهیم به مهمترین و مفیدترین ضدآفتاب ها اشاره کنیم

 

دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و مدرس طب اسلامی ایران گفت:مصرف بعضی از خوراکی‌ها برای حفاظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و برای شادابی و شفافیت پوست مفید است. همچنین توجه به این نکته حائز اهمیت است که حداقل میزان جذب آفتاب برای بدن هر فردی لازم می‌باشد چون نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است.
 
وی در خصوص ضدآفتاب‌های خوراکی اظهار داشت: مصرف روزانه یک تا سه لیوان خاکشیر و دمنوش‌هایی نظیر گل گاوزبان, زعفران, بابونه,بادرنجبویه, رازیانه همانند ضد آفتاب در بدن عمل می‌کنند. همچنین از دیگر موادی که این خاصیت را دارا می باشد می توان به ، به و دمنوش آن اشاره کرد.
 
اکبری تاکید کرد: یکی از موثرترین و مهم‌ترین میوه ها که خاصیبت ضد آفتاب دارد سیب است. این ماده‌ی مغذی باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود و استفاده از آن می‌تواند برای بسیاری از بیماری‌های پوستی همچون خشکی، ترک‌خوردگی و رنگ پریدگی پوست نقش بسزایی داشته باشد و نیز سرشار از ویتامین‌های A،2B،C و املاحی چون آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم است.
 
وی افزود: انگور هم از دیگر میوه‌هایی است که علاوه بر خاصیت ضد آفتابی، برای تقویت، طراوت و روشن کردن پوست بسیار مفید است.
 
علاوه بر این ها انگور برای افرادی که مشکلاتی مانند معده، نقرص، اسهال خونی، ورم روده مفید است و باعث تصفیه شدن خون می‌شود و از یبوست هم جلوگیری می‌کند.
 
اکبری درخصوص شفافیت پوست خاطر نشان کرد: شفافیت و رنگ صورت با عملکرد کبد در ارتباط تنگاتنگ است و پوستی شاداب نیازمند عملکرد مناسب از کبد است که مشکلات کبد هم از الگوی نامناسب غذایی ناشی می‌شود.
 
و در پایان توصیه کرد که برای داشتن پوست شاداب از نوشیدن آب یخ، نوشابه، مواد و فرآورده‌های صنعتی و فست‌فود پرهیز کنید.
باشگاه خبرنگاران جوان


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ شنبه 1 اسفند 1394برچسب:,

] [ 22:5 ] [ هادی وزانی ]

[ ]

 

image_13941201302220

 مشکلات جنسی مردان با چه روش هایی قابل درمان هستند با چه توصیه هایی می توانیم آن ها را برطرف کنیم توصیه های موثر در این زمینه کدامند و پیشنهاد تخصصین اورولوژی در این زمینه چیست؟

 

ناتوانی جنسی به عدم توانایی ایجاد نعوظ کامل و یا ناتوانی در حفظ نعوظ تا پایان رابطه جنسی گفته می‌شود. عوامل روحی و روانی، مثل استرس و فشار‌های عصبی در ایجاد ناتوانی جنسی نقش دارند. اغلب موارد ناتوانی جنسی در ابتدا‌ی زندگی مشترک، به علت استرس‌های شروع زندگی و آغاز پذیرش مسئولیت‌های جدید بوده و با گذشت زمان خود به خود بهبود می‌یابد.

قند خون بالا، چربی خون، فشار خون، استرس‌ها و نگرانی‌های بیش از حد معمول، مصرف بعضی داروها از جمله برخی داروهای ضد فشار خون و بعضی داروهای کوچک کننده پروستات در ایجاد ناتوانی جنسی موثرند.

از آنجایی که رگ‌های آلت عامل مهمی در تنظیم ورود خون و ایجاد نعوظ می‌باشند، سلامت آنها در توانایی جنسی فرد بسیار مهم است. قند و چربی و فشار خون بالا به همان نحوی که عروق کرونر قلب را تحت تاثیر قرار داده و منجر به سکته قلبی می‌شوند، برعروق آلت تاثیر گذاشته و توانایی نعوظ را کاهش می‌دهند.

در مطالعات سال‌های اخیر، ارتباط نزدیکی بین بیماری‌های عروقی قلب و ناتوانی جنسی در افراد گزارش شده است. آسیب‌های نخاعی وسابقه ضربه به ستون فقرات نیز در ایجاد ناتوانی جنسی موثر است. همچنین برخی اعمال جراحی در ناحیه لگن و یا اطراف ستون فقرات به علت آسیب و دستکاری اعصاب مرتبط با عملکرد آلت روی توانایی جنسی اثر می‌گذارند.

پیشگیری از ناتوانی جنسی
داشتن رژیم غذایی مناسب، پرهیز از مواد غذایی پرچرب، عدم استعمال دخانیات، فعالیت ورزشی منظم، پرهیز از استرس‌های بیش از حد، انجام آزمایش‌‌‌های سالیانه قند و چربی خون و در صورت بالا بودن، درمان زیر نظر پزشک توصیه می‌گردد.

درمان دارویی

توصیه مجدد درمان قند و چربی خون بالا به عنوان مرحله اول درمان می‌باشد. داروهای خوراکی ممکن است داروهایی مثل سیلدنافیل و تادالافیل تجویز شود که شایع ترین عوارض آنها سردرد و ناراحتی معده است. به علت تداخلات دارویی با برخی داروهای قلبی، بهتر است این داروها زیر نظر پزشک شروع شوند.

داروهای تزریقی

در مواردی که داروهای خوراکی مؤثر نباشند، تزریق داروهایی مثل پاپاورین و فنتولامین داخل اجسام غاری تنه آلت تناسلی توسط پزشک ارولوژیست انجام می‌شود.

دستگاه واکیوم

باز هم در مواردی که درمان دارویی موثر نباشد، می‌توان از دستگاه واکیوم زیر نظر متخصص استفاده کرد. از آنجایی که در حالت طبیعی ورود حجم بالای خون از طریق سرخرگ آلت باعث ایجاد نعوظ می‌شود، دستگاه واکیوم با استفاده از مکشی که ایجاد می‌کند باعث ورود خون به آلت در مبتلایان به ناتوانی جنسی خواهد شد.

لازم به ذکر است که برخلاف تبلیغات گسترده‌ای که صورت می‌گیرد، دستگاه واکیوم و هیچ دستگاه و داروی خوراکی و موضعی دیگری باعث افزایش اندازه آلت نعوظ یافته در فردی که ناتوانی جنسی ندارد نخواهند شد. مورد دیگر اینکه که برخلاف تصور عامه مردم، تزریق هورمون مردانه(تستوسترون) در فردی که به علت قند یا چربی بالا دچار ناتوانی جنسی شده است، تاثیری در درمان ندارد.

انزال زودرس

به خروج زودرس مایع منی قبل از زمان مورد انتظار زوج و در کمتر از دو دقیقه گفته می‌شود. از آنجایی‌که علل روحی و روانی در ایجاد انزال زودرس نقش دارند، روانپزشک متخصص در این زمینه به درمان این بیماران کمک خواهد کرد.

درمان دارویی انزال زودرس

داروهای بی‌حس کننده، مثل اسپری و ژل لیدوکائین، استفاده از کاندوم‌های تاخیری که حاوی ماده بی‌حس‌کننده هستند در درمان انزال زودرس موثر است. با این وجود، بی‌حسی ایجاد شده از کیفیت رابطه جنسی در برخی افراد می‌کاهد. داروهای دیگری که بدون ایجاد بی‌حسی و به تدریج باعث درمان انزال زودرس می‌شوند، برخی از دارو‌های ضد افسردگی مثل فلوکستین، سرترالین، سیتالوپرام و کلومیپرامین می‌باشند که توصیه می‌شود زیر نظر پزشک مصرف شوند.


اسرار خانه داری

//Ashoora.ir|Faraj Begins

دعای فرج

[ شنبه 1 اسفند 1394برچسب:,

] [ 22:4 ] [ هادی وزانی ]

[ ]