سیگار چند سال از عمر را به هدر می دهد؟


خیلی از سیگاری ها فقط از روی تفریح و یا کم نیاوردن در بین هم سن و سال ها و یا اثبات اینکه بزرگ شده اند، اولین سیگار را آتش می زنند و در دام آن می افتند. خیلی از آن ها تصور می کنند که هر وقت اراده کنند، می توانند آن را کنار بگذارند و مشکلی پیش نمی آید. اما در حالت کلی خیلی از سیگاری ها تا زمانی که با عوارض جدی آنچه دود می کنند مواجه نشوند، خطرات مصرف آن را جدی نمی گیرند. اگر می خواهید بدانید که سیگار چند سال از عمرتان را به فنا می دهد، خواندن ادامه ی این مطلب را از دست ندهید.


 

دود سیگار

سیگار بدتر از ایدز
سیگار از مقدار زیادی ترکیبات سمی تشکیل شده است که اثرات بدی روی ارگان های بدن دارند. این ترکیبات در طولانی مدت، بدن را در معرض بیماری های جدی از جمله انواع سرطان ها قرار می دهند.


همین سیگار، شما را چند سال پیرتر از سن و سال تان نشان می دهد، چون سلامت پوستتان را با خطرات جدی مواجه می سازد.


بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت، سالانه شش میلیون نفر به دلیل بیماری های ناشی از مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند که پنج میلیون از این تعداد را، سیگاری های فعال و یک میلیون نفر را سیگاری های غیرفعال تشکیل می دهند.


سیگاری های غیر فعال افرادی هستند که خودشان سیگار نمی کشند، اما در معرض دود سیگار دیگران قرار می گیرند.


در واقع سیگاری ها با خودخواهی، علاوه بر اینکه خودشان را در معرض بیماری قرار می دهند، اطرافیان خود را نیز بیماری می کنند.


جالب است بدانید که سیگار به دلیل اعتیادآور بودن و آسیب هایی که به سلامتی وارد می کند، سالانه بیش از بیماری ایدز، الکل و مواد مخدر قربانی می گیرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:,

] [ 23:16 ] [ هادی وزانی ]

[ ]