ایده مایکروسافت برای انقلاب در بخش PC

ایده مایکروسافت برای انقلاب در بخش PC

به عقیده بسیاری از کارشناسان، گجت ها و ابزارهای الکترونیکی ماژولار موج بعدی نوآوری ها در دنیای تکنولوژی خواهند بود. این گجت ها در حال حاضر بیشتر در مراحل تحقیق و توسعه قرار دارند و تیم های مختلفی در کشورهای جهان در حال کار برای رفع مشکلات دستگاه هایی مانند ساعت، تلفن هوشمند و عینک های ماژولار می باشند. شاید مشهورترین پروژه از این دست نیز Project ARA گوگل باشد که هدف آن ساختن یک تلفن هوشمند با قطعات قابل تعویض است و احتمالا در سال 2016 خبرهای بیشتری از آن خواهیم شنید. اما حالا پتنتی از مایکروسافت منتشر شده که نشان می دهد این شرکت در حال کار بر روی ساختن یک PC ماژولار می باشد.

شاید در نگاه اول این سوال برای شما هم پیش بیاید که رایانه های شخصی همین حالا هم به نوعی ماژولار هستند و کاربران می تواند هر زمان به صورت دلخواه قطعات سخت افزاری آنها را تعویض کنند. این گزاره صحیح است اما مایکروسافت دیدگاه نسبتا متفاوتی به این قضیه دارد. این شرکت در سال 2014 با همکاری کمپانی Razer از یک رایانه ماژولار در نمایشگاه CES آن سال رونمایی کرد که با نام پروژه Christine شناخته میشد و همان طور که در تصویر می بینید ایده تغییر دادن قطعات سخت افزاری آن با روشی که در حال حاضر برای رایانه های شخصی وجود دارد بسیار متفاوت است. البته پروژه Christine هنوز به صورت تجاری تولید و روانه بازار نشده و ممکن است اصلا چنین اتفاقی در آینده هم رخ ندهد. با این حال مایکروسافت تقریبا یک سال پیش پتنتی را ثبت کرده که بر اساس آن طراحی ها و ایده های اولیه مشابه با پروژه مشترک آنها با Razer به صورت عملی ارائه شده اند.

ایده مایکروسافت در واقع به این صورت است که دستگاه تولید شده توسط آنها بتواند بدون مواجه شدن با مشکلاتی مانند سخت افزارهای غیرمطابق و عدم سازگاری بین تجهیزات تولید شده توسط شرکت های مختلف بروزرسانی شوند. کاربران قادر خواهند بود هر قطعه را به صورت مجزا ارتقا دهند و تفاوت اصلی این دستگاه با رایانه های امروزی آن است همه تجهیزات به نوعی ساخته یا تحت لیسانس مایکروسافت هستند و کمپانی های تولید کننده نمی توانند به دلخواه خود کاربران را وادار به تغییر همزمان چندین قطعه سخت افزاری مانند مادربرد، CPU یا RAM کنند. با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط VentureBeat این دستگاه در حال توسعه در بخش Surace است و در نتیجه می توان انتظار داشت در صورت نهایی شدن با برند Surface روانه بازار شود. در پتنت مایکروسافت قطعاتی مانند نمایشگر یکپارچه، باتری، پردازنده، کارت گرافیک، حافظه RAM، حافظه ذخیره سازی، بلندگو، تجهیزات ارتباطی و حتی یک بخش مخصوص تجهیزات هولوگرافیک نیز به چشم می خورند. ایده مایکروسافت به نظر بسیار جذاب می آید و می توان به نوعی آغازگر عصر جدیدی برای رایانه های شخصی باشد که این سال ها به شدت زیر سایه تلفن های هوشمند، تبلت های 2 در 1 و حتی کنسول ها در بخش بازی های ویدئویی قرار گرفته اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 26 بهمن 1394برچسب:,

] [ 16:12 ] [ هادی وزانی ]

[ ]